طراحی و ساخت انواع وب سایت حرفه ای

موضوعات متنوع پیرامون طراحی سایت و ساخت وب سایت های حرفه ای

طراحی و ساخت انواع وب سایت حرفه ای

موضوعات متنوع پیرامون طراحی سایت و ساخت وب سایت های حرفه ای

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت

اولین و مهم‌ترین گام برای شروع هر کسب و کار اینترنتی ، طراحی سایت می‌باشد. در واقع طراحی سایت ابزاری برای رسمیت دادن به کسب و کار به شمار می‌رود. اگر نگاهی به کسب و کارهای موفق در ایران و سایر کشورهای جهان بیندازید، خواهید دید که طراحی سایت به بهترین و زیباترین شکل ممکن انجام شده و صاحبان این کسب و کارها هر روز در حال بهبود کیفیت آن هستند. 

لازم است مدیران کسب و کار و صاحبان ایده اطلاعات کافی نسبت به مفاهیم طراحی سایت داشته باشند. در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات ضروری مربوط به طراحی وب سایت به زبان ساده بیان شود.

پیش‌نیازهای طراحی سایت چیست؟

پیش از شروع طراحی سایت لازم است مواردی از پیش تعریف شده را تهیه کنیم. این موارد پیش نیازهای طراحی وب سایت به شمار می‌روند. 

  • تعیین نام تجاری وب سایت که در دنیای اینترنت به آن دامنه گفته می‌شود. 
  • خرید فضای موردنیاز برای قرار دادن اطلاعات در سایت. به این فضا هاست گفته می‌شود.
  • تنظیم دامنه بر روی هاست موردنظر
  • تهیه نرم‌افزارها و ابزارهای لازم جهت  طراحی، ویرایش و کدنویسی
  • داشتن لوکال هاست جهت تست پروژه قبل از انتقال به محیط اصلی

چگونه شرکت طراحی سایت مناسب انتخاب کنیم؟

قطعاً طراحی سایت حرفه ای کار یک نفر نیست و لازم است یک تیم طراحی وب سایت این کار را انجام دهد. یک تیم طراحی سایت شامل متخصصین برنامه‌نویسی، گرافیک، تولید محتوا و سئو است. فعالیت این تیم در کنار یکدیگر باعث شکل‌گیری وب سایت می‌شود. انتخاب درست شرکت طراحی سایت یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان ایده کسب و کار به شمار می‌رود.

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت خدماتی است که پس از تحویل سایت ارائه می‌دهند. اهمیت این خدمات از آن جهت است که مدیران کسب و کار معمولاً دانش کافی درباره ساخت سایت و سئو ندارند و لازم است یک تیم متخصص همواره در کنار آن‌ها باشد. بنابراین شرکت‌های طراحی سایت که این خدمات را بهتر عرضه می‌کنند در اولویت قرار دارند.

طراحی سایت

طراحی سایت به صورت استاتیک یا داینامیک

اصلی‌ترین رویکرد در طراحی سایت استاتیک یا داینامیک بودن آن است. تفاوت سایت استاتیک و داینامیک در محدودیت‌های اعمال تغییرات در آن‌هاست. سایت های استاتیک دارای پنل مدیریت نیستند و محتوای سایت پیش از طراحی سایت تهیه و در اختیار طراح قرار داده می‌شود. این سایت ها معمولاً کاربرد محدودی دارند و برای معرفی محصولی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر خلاف سایت های استاتیک، سایت های داینامیک دارای پنل مدیریت هستند و می‌توان هر زمان که لازم باشد، محتوای سایت را به روز کرد. 

طراحی سایت ریسپانسیو

یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا قابلیت نمایش در تمام دستگاه‌ها با ابعاد مختلف را دارد. با توجه به گسترش روز افزون استفاده از گوشی‌های موبایل، انعطاف‌پذیری وب سایت با این دستگاه‌ها یک امر ضرووری به شمار می‌رود. درصورت طراحی وب سایت ریسپانسیو، دیگر نیازی به ساخت

سایت جداگانه برای نسخه موبایل نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله طراحی سایت ریسپانسیو را مطالعه کنید.

برای مطالعه مقالات بیشتر می‌توانید به سایت آلماتک مراجعه کنید.

  • ۹۷/۱۱/۰۹
  • مصطفی حسینمردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی